چرا پریود در زنان بد است؟

چرا پریود بد است؟!

عادت ماهانه یا پریود یك زن نقش عظیمی را در زندگی او بازی می كند. اگر شما در نظر بگیرید كه پریود یك زن از سن 12 سالگی آغاز و تا سن 50 سالگی ادامه می یابد و هر تجربه آن 5 روز از یك دوره 28 روزه را به خود اختصاص می دهد، آنگاه خواهیم دید كه یك زن به طور متوسط 7 سال از روزهای عمر خود را با این پدیده سپری می كند. بعلاوه این دوره چند روزه و نسبتا كوتاه ماهانه، قسمتی از زندگی روزانه او را در طول 30 سال و یا بیشتر تشكیل می دهد. بنابراین جای شكی باقی نمی ماند كه پریود زنان قسمت بزرگی از زندگی آنان و شریكشان را در بر می گیرد.
در جوامع مدرن بنظر می رسد كه همه افراد بر سر این عقیده كه «پریود بد است» به توافق كامل رسیده اند. براستی چرا ما پریود را چیز بدی می دانیم؟!
در ایران خون پریود «نجس»تلقی می شود و جالب است كه با وجود چنین عقیده ای، بسیاری از زنان حمام رفتن را در هنگام خونریزی بد می دانند. شاید این رسم از زمانی كه از خزینه ها برای شستشوی بدن استفاده می شده است به جا مانده باشد ولی هنوز هم بسیاری از ریختن آب از بالا بر روی سر و بدنشان خودداری می كنند، ولی هنگامیكه پریودشان خاتمه می یابد به حمام رفته و اعلام می كنند كه «پاك شده اند».

در اكثر مواقع ما از چیزی كه نمی دانیم می هراسیم. فكر اینكه یك زن به طور مرتب و برنامه ریزی شده و همراه با تغییرات ماه و بدون نشانه ای از بیماریی، می تواند خون از دست بدهد، بعضیها را سخت ترسانده است. ما هنوزهم دقیقا نمی دانیم كه چرا بدن یك زن اینگونه كار می كند.
بوی خون پریود می توانسته توجه حیوانات گوشتخوار را به خود جلب كند وبدین ترتیب گروهی از مردم را در معرض خطر قرار دهد. شاید به همین دلیل زنانی كه دوره خونریزی ماهانه خود را طی می كرده اند از جمعهای گروهی و فعالیتهای آنان به كناری رانده شده اند.

مردمان گذشته بر این باور بوده اند كه خون پریود دارای قدرت معجزه آسایی است و معمولا زنانی كه دارای قدرتهای خارق العاده بوده اند این خون را در معجونهای معجزه آسای خود با دیگر مواد مخلوط می كرده اند. بعضی مردان به زنان حسودی كرده و چون خود قادر به تجربه چنین پدیده ای نبودند آن را كاملا نفی و رد كرده اند و شاید تمام این باورها و تجربیات در گذشته های دور و نزدیك به رانده شدن زن از جامعه و ضعیف شمردن او ختم شده باشد. در كنار تمام این عقاید كلیشه ای كه همواره در مورد پریود شنیده می شود، باید به آن به چشم یك پدیده سالم و طبیعی كه جزء تفكیك ناپذیری از زندگی یك مرد و زن را تشكیل میدهد نگریست.

حقایقی شگفتی آفرین:
در غیاب نور ساخته شده توسط انسان (برق)، دوره ماهانه پریود یك زن با صور مختلف ماه تنظیم می شود. در چنین صورتی تخمك گذاری او رد زمانی كه ماه تمام است اتفاق افتاده و پریود زمانی آغاز می شود كه ماه جدید در ابتدای راه است.

پریود زنانی كه در كنار یكدیگر زندگی می كنند در طول مدت چند ماه با هم همزمان شده كه علت آن تركیبات شیمیائی موجود در عرق بدن بنام «Pheromones» و در معرض آنان قرار گرفتن است. مطالعاتی كه بر روی این پدیده انجام گرفته مشخص كرده است كه اگر عرق یك زن به طور مرتب در زیر بینی زن دیگری قرار بگیرد، پریود این دو زن بعد از 3 ماه همزمان شده و این در صورتی است كه این دو شخص همدیگر را ملاقات نكرده و هیچگونه تماس بدنی با یكدیگر نداشته اند.

هنگامیكه یك زن تخمك گذاری می كند حس چشائی و بینائی او تقویت یافته و احساس بهتری نسبت به خود و محیط اطراف خود دارد. در طول مدت خونریزی زنان نسبت به بیماریهای پوستی مانند جوش و آفت آسیب پذیر تر خواهند بود و امكان عفونت بابهشت نیز در این زمان افزایش می یابد.

در برخی از فر هنگها مردان در نمادینه بودن خونریزی ماهانه زنان خود را شریك دانسته و به بریدن سکس-ابزار خود دست می زنند تا از آن خون جاری شود. مردان قبایل بومی استرالیا دهانه مجرای ادراری خود را در تمام طول سكس-ابزارشان می برند تا شكلی شبیه به سكس-ابزار زن به خود گیرد كه در ضمن این عمل باعث خونریزی سمبولیك نیز می شود. حتی ممكن است این عمل در موقعیتهای گوناگون به دفعات تكرار شود. حقیقتی در اقدام مردان بومی استرالیا نهفته است؛ آنان باید بر این باور باشند كه خونریزی ماهانه زنان دارای فواید بیشماری است كه مردان از آن بی بهره مانده اند و مردان با این عمل حداقل كاری كه انجام می دهند آشنائی و هم دردی بیشتر با زنان و طبیعت آنهاست.
آیا انتظار ما زنان چیزی بیش از این است؟!

۴ نظر:

ناشناس گفت...

عالی بود Mer30

ناشناس گفت...

torokhoda melate oskole maro nega,vase har kose shery shunsadta nazaro khoza'balat neveshtano aqa nane hamo abad kardano un kos maqze shaskulam ke name neveshte un zir az nemidunam che kos keshy kunytar az khodesh unvaqt inja be 1matne sahy salem bar khordan hame kos gyje banafsh gereftano lal shodan,hamashunam ya tu deleshun goftan kose nanat(alqaby ke khodeshun bishtar laieqeshan) ya salem tarash goftan jaleb budo azash gozashtan 1ky nemiporse akhe haji in ostoraliaia nim qarne pisham unvartar kirashuno miboridan chera hala az ma kheire saremun 7hezar sal tamadon darim sad pele jolotaran,khob javabesho alan behetun migam,yeky az dalaielesh ine ke ja daran vase takhlieie niaze jensishun,me3 ma jahane haftomia(jahano 10 qesmat taqsim kardan ma 7 om shodim) nemian kos sheraie ya haqyqat ya chakhan 1mosht mashangtar az khodeshuno bekhunano ya jaq bezanan ya tel bedan ye mosh kos kholtar az hae ke dige nure ala nuran ke mian fetva midan:D akhe kiram tu maqze period shodatun biad(fohshe mortabet ba matn dadan befahmid) ja inke biain inja fetva bedid berid jahaie digaro dorost konid age mitunid enqad inja tu zoqe in kos khola nazanid,khob inam sargarmie 1serie be shoma che,shoma age bil zanid dare kune khodetuno bil bezanid nemikhad vase baqyd aqa shyd kunia(dige moadabanetar nashod begam sharmande)

ناشناس گفت...

فقط تولید بو و تنظیم عادت ماهانه خیلی جالب بود.

ناشناس گفت...

کسکش گو خاری نکو